wtorek, 6 kwietnia 2010

Tworzenie stron dla specyficznych klientów

Każdy, kto choć raz wybrał się na zakupy przed końcem roku wie, z czym to się wiąże. Zakorkowane ulice, tłok na parkingu przed sklepem, tłumy na pasażach i przy kasach sklepowych. Do tego zagubione dzieci, obłęd w oczach kupujących i wszędzie informacje o wyprzedażach i przecenach. Tak w większości sklepów i centrów handlowych wygląda okres poświąteczny, a poprzedzający Nowy Rok. W momencie gdy szaleństwo wyprzedaży trwa, są i tacy klienci, którzy polują na okazje w internecie.

Spośród 17 milionów internautów w Polsce, 200 tysięcy (ok.13 %) z nich korzysta z internetowych stron religijnych, a liczba zainteresowanych tego typu stronami rośnie z roku na rok (w 2009 wzrosła o 31% w porównaniu z rokiem ubiegłym), podobnie jak tych, którzy decydują się na tworzenie stron dla wierzących.

Wydawać by się mogło, że z internetu najchętniej korzystają ludzie młodzi – w przedziale wiekowym 15 -24 lata. I taka jest prawda, bo według najnowszych badań (przeprowadzonych przez firmę badawczą Gemius SA) tak właśnie jest: jest to grupa najaktywniejsza. Z drugiej strony w internecie pojawiają się coraz to młodsi użytkownicy, którzy rozpoczynają swoją przygodę z komputerem stosunkowo wcześnie. Zobacz jakie wymogi należy postawić gdy realizujemy projektowanie stron WWW dla najmłodszych.