wtorek, 1 marca 2011

Komu powierzyć zaprojektowanie witryny?


Strony internetowe to nic innego jak wizytówki firmy. Im bardziej profesjonalne tym, firma ma większe szanse na pozyskanie klientów lub partnerów biznesowych. Niestety nie każde firmy podchodzą do tworzenia stron w sposób jaki by należało, przez co często ich strony internetowe robią negatywne wrażenie na odwiedzających witrynę. A przecież żadna firma nie może sobie pozwolić na taki wizerunek.





Firmy powinny mieć świadomość, że lepiej nie mieć nic, niż kiepskie strony internetowe. Choć wielu się z tym stwierdzeniem nie zgodzi, to są podstawy by jednak uznać tę tezę za słuszną. Internet to bardzo interaktywne miejsce, gdzie informacja rozprzestrzenia się błyskawicznie. A zatem o braku profesjonalizmu firmy dowiaduje się nie tylko jeden internauta, który defekt zauważył lecz każdy następny drogą „plotki” dowiaduje się o kiepskiej jakości strony firmy.

Strony internetowe, aby budziły u internautów pozytywne emocje powinny być zaprojektowane zgodnie z pewnymi standardami. Powinny być w takim razie przejrzyste i czytelne. Nie można sobie pozwolić na brak podstawowych informacji o firmie czy danych kontaktowych. Przeładowanie treścią też nie jest dobre. Internauta, który atakowany jest z każdej strony zbędnymi informacjami będzie opuszczał stronę internetową z poczuciem, że niczego się nie dowiedział.

Komu powierzyć zaprojektowanie witryny? Firmowe strony internetowe tworzą wyspecjalizowane firmy, które doskonale znają rynek i preferencje odbiorców. Przy wyborze warto przeanalizować portfolio wykonawcy, zapytać klientów o opinię i zasięgnąć porady znajomych. Nie wszystkie bowiem firmy, które reklamują się jako wyspecjalizowane są warte uwagi. Często zatrudniają niedoświadczonych pracowników, którzy nie do końca trafiają w potrzeby zarówno
klienta jak i rynku.

Zanim jednak zlecimy wykonanie projektu, trzeba samemu określić, co powinny przekazywać strony internetowe odbiorcom. Jeśli tworzymy stronę agencji reklamowej musimy wykazać się dużą kreatywnością, jeśli zaś nasza firma zajmuje się usługami trzeba pokazać, że pracownicy tej firmy to profesjonalna kadra. Każdy pomysł powinniśmy skonsultować z grafikiem i programistą, bo jak wiadomo, co dwie głowy to nie jedna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz