wtorek, 22 lutego 2011

Jak założyć sklep internetowy - porady praktyczne

W poprzednim artykule pisaliśmy o tym, jak założyć sklep internetowy skupiając się na takich elementach jak corporate identity, sposób komunikacji z klientem. Poruszyliśmy także kwestie marketingowe związane z rozpoczynaniem własnej działalności w Internecie. Dziś zastanowimy się nad tym, jak założyć sklep internetowy z perspektywy modułów i aplikacji witryny.





Klucz do sukcesu: elastyczne oprogramowanie sklepu


Oprogramowanie sklepu internetowego, poza systemem wyróżników wizualnych i ofertą sklepową samą w sobie stanowi podstawowy wyróżnik handlowej działalności w kontekście zarówno całego Internetu jak i ścisłej konkurencji. To, w jaki sposób działa sklep internetowy i jakiego rodzaju rozwiązania programowe oferuje swojemu klientowi stanowi o tym, czy będzie postrzegany jako nowoczesna i przyjazna witryna, po której łatwo się poruszać i na której zakupy stanowią przyjemność, czy też jak siermiężna ociężała machina niezdolna do współpracy z użytkownikiem.

Oprogramowanie sklepu internetowego musi być przede wszystkim dopasowane do bazy danych, na jakiej oparta jest cała oferta sklepowa. Sklep internetowy o rozległym wachlarzu produktów musi się posługiwać innym systemem wyszukiwania i sposobem segregacji produktów niż prosty sklep o bardzo ograniczonej ofercie.

Zadbaj o wygodne zarządzanie treścią w sklepie


Sklep internetowy, którego przedmiotem działalności są skomplikowane i złożone artykuły czy kompleksowe oferty a branża, której dotyczy jest wysoce specjalistyczna, powinien zostać dodatkowo wyposażony w system zarządzania treścią, który umożliwia klientowi lub potencjalnemu klientowi zapoznanie się z ofertą i pozwala zdobyć wiedzę dotyczącą działania i zastosowania prezentowanych artykułów.

Kolejną cechą, którą powinien posiadać sklep internetowy o rozległej ofercie to słownikowe usystematyzowanie oferty, ułatwia to nie tylko poruszanie się wśród artykułów, ale także ułatwia dokonanie rozeznania osobie, która w danej branży wykazuje się mniejszym stopniem biegłości, rozeznania i doświadczenia.

Personalizacja oferty


Sklep internetowy powinien także zostać wyposażony w moduły, które umożliwiają indywidualizację i personalizację oferty skierowanej do jednostkowego klienta. Oprogramowanie sklepu internetowego, które zakłada możliwość tworzenia kont użytkowników na stronie znacznie ułatwia przeprowadzanie indywidualizacji i personalizacji oferty wobec pojedynczego klienta nie tylko dzięki automatycznemu pobieraniu informacji z przeglądarki, ale także na podstawie informacji, które klient dostarczył osobiście a także na podstawie obserwacji jego wcześniejszych działań i dokonanych zakupów.

Ergonomia interfejsu użytkownika


Oprogramowanie sklepu internetowego musi także uwzględniać ergonomię strony, nie ma bowiem nic gorszego dla internetowego klienta, jak sklep internetowy, którego każda odsłona ładuje się w nieskończoność. Tym bardziej, jeśli w grę wchodzą zakupy, czyli pieniądze. Strona, która ładuje się bardzo powoli powoduje ogromny dyskomfort, zwłaszcza u klienta, który właśnie próbuje zrealizować zamówienie lub dokonać wpłaty na konto.

Komfort, wydajność, atrakcyjność i umiejętność prezentacji oferty a także oprogramowanie, w które został wyposażony sklep internetowy to podstawowe czynniki informatyczne decydujące o tym, czy sklep internetowy może zostać uznany za wiarygodnego partnera biznesowego, z którego usług warto korzystać i któremu warto zaufać.

Warto także odwiedzić poradnik sklepowy pod adresem http://www.sklepy-internetowe.pl/sklepy_internetowe/

1 komentarz:

  1. Świetny i bardzo przydatny wpis.Ważne by sklep był czytelny i łatwy w obsłudze. Ciekawe rozwiązania w tym zakresie posiada aplikacja http://wirtualne-sklepy.pl/ , która wg. mnie jest idealnym sposobem na założenie takiego sklepu.

    OdpowiedzUsuń