wtorek, 8 lutego 2011

Stron w sieci, jak grzybów po deszczu. Cz. 2

Prezenty i nagrody, czyli to co lubimy najbardziej!Jesteśmy społeczeństwem konsumpcyjnym. Uwielbiamy gadżety, ładne rzeczy, lubimy dużo posiadać, wydajemy pieniądze na różnego rodzaju „pierdoły”. Najlepiej gdybyśmy nie musieli wydawać naszych ciężko zarobionych pieniędzy, a ilość np. butów w naszej szafie by ciągle rosła. Dlatego tak bardzo lubimy gratisy dodawane do produktów, promocje i oczywiście prezenty.

Jeżeli tylko mamy taką możliwość róbmy konkursy dla zarejestrowanych internautów. Nagradzajmy zwycięzców nawet drobiazgami. Jeżeli witryna jest nasza firmową wizytówką, zawsze możemy nagrodzić wygranego naszym produktem, usługą. Przykładowo, jesteśmy właścicielami salonu kosmetycznego i ogłaszamy konkurs na swojej stronie, zwycięzca dostaje od nas wizytę w salonie, obejmującą kompleksową usługę manicure. Dzięki temu, po pierwsze zyskać możemy nowego klienta salonu, po drugie zaś zachęcimy do ponownego nas odwiedzania, chociażby w celu sprawdzenia, czy czasem nie umieściliśmy kolejnego konkursu czy promocji.

Dobrze też, gdy zamieszczamy na witrynie opcję newslettera, który zawsze będzie przekazywał bieżące informacje, również o różnego rodzaju konkursach i promocjach.

Niezastąpiona opinia eksperta
Jak wspomniane zostało na początku, ludzie zdający sobie sprawę z ogromnej ilości błędnej i bezwartościowej treści w internecie, często podchodzą z dystansem do tego, co i my na naszej stronie umieszczamy. Dlatego w niektórych przypadkach warto poprzeć naszą treść opinią eksperta z danej dziedziny. Często znajdziemy takie osoby wśród naszych znajomych, lekarzy, prawników, nauczycieli, stylistów, farmaceutów, itp.

Jeżeli np. piszemy artykuł o historii Rzymu, na naszym portalu podróżniczym, poprośmy koleżankę historyczkę, aby zweryfikowała nasz tekst. Być może nawet będzie miała ochotę napisać coś od siebie. Ponadto, podawajmy odnośniki do źródeł, z których czerpiemy wiedzę. Jak we wszystkich pracach naukowych, w naszych artykułach powinny znaleźć się tytuły książek, autorzy oraz ewentualnie serwisy, z których czerpiemy wiedzę.

Pamiętajmy że również w sieci, nie możemy pozwolić sobie na kopiowanie wiedzy i przypisywanie tekstów innych autorów sobie. Jeżeli cytujemy kogoś, piszmy o tym!

Czego pragną internauci
Jako że dla ludzi nasza witryna powstaje, a właściwie z myślą o innych i prawdopodobnie jak już zaczynamy coś naszego w sieci tworzyć, chcemy aby odwiedziło ją jak najwięcej osób albo przynajmniej nasza grupa docelowa, czyli tzw. target. Szczególnie przy stronach tematycznych swoje treści kierować będziemy do konkretnej grupy ludzi – do zapalonych podróżników, do fanów motoryzacji, do trendsetterek, itp. Nigdy nie uda nam się stworzyć czegoś, co spodoba się każdemu. Zawsze ktoś nas skrytykuje.

Jednak chodzi o to, żeby wiedzieć, do kogo kierowana jest nasza witryna, czyli kto chcemy aby naszą stronę czytał. Jeżeli będziemy wiedzieli kim jest nasz odbiorca, będziemy również mogli dowiedzieć się co lubi i jakie są jego potrzeby. W taki sposób tworzone są wszystkie kampanie reklamowe wielkich marek oraz „wypuszczane” są na rynek nowe produkty.
Może nam to ułatwić (odgadnięcie potrzeb internautów) wspomniany wcześniej kontakt z użytkownikami, np. forum internetowe. Zamieszczone tam komentarze na pewno będą zawierały wiele sugestii dotyczących wymagań i preferencji odnośnie naszego wirtualnego dzieła.

Na zakończenie...
Tak naprawdę wymagania odnośnie witryn internetowych są różne dla różnych tematów i branż. Niektóre będą wymagały opinii ekspertów (specjalistyczne), inne będą skupiały się bardziej na potrzebach użytkowników (społecznościowe, witryny plotkarskie). Dobrze również pamiętać o potrzebie pozycjonowania, szczególnie gdy witryna stanowi wizytówkę naszej firmy.

Natomiast to, na co zawsze musimy zwracać uwagę to wygląd witryny, dopasowany do tematyki i oczywiście sposób jej użytkowania, ponieważ ładna i ciekawa strona, po której poruszanie się będzie trudne i niezrozumiałe, również nas nie zachęci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz